...

چگونه یک مقاله دانشگاهی بنویسیم؟

انواع مختلفی از مقاله دانشگاه وجود دارد که ممکن است در دوران دانشجویی بنویسید. محتوا و طول یک مقاله بستگی به سطح ، موضوع مطالعه و الزامات دوره شما دارد. با این حال ، اکثر مقالات در سطح دانشگاه استدلالی هستند: هدف آنها متقاعد کردن خواننده از موقعیت یا دیدگاه خاصی در مورد یک موضوع است.

فرایند نوشتن مقاله شامل سه مرحله اصلی است:

آماده سازی: در مورد موضوع خود تصمیم بگیرید ، تحقیقات خود را انجام دهید و یک طرح مقاله ایجاد کنید.
نگارش: استدلال خود را در مقدمه بیان کنید ، آن را با شواهدی در قسمت اصلی بسازید و آن را با نتیجه گیری جمع بندی کنید.
تجدید نظر: محتوا ، سازمان ، دستور زبان ، املا و قالب مقاله را بررسی کنید.

در این راهنما ، ما با استفاده از پاراگراف هایی از مثال مقاله تعاملی خود ، آنچه را که باید در مقدمه ، بدن و نتیجه مقاله علمی وارد کنید ، توضیح می دهیم.

فرایند مقاله نویسی

روند نوشتن آماده سازی ، نوشتن و تجدید نظر در مورد هر مقاله یا مقاله اعمال می شود ، اما زمان و تلاش صرف شده در هر مرحله بستگی به نوع مقاله دارد.

به عنوان مثال ، اگر به شما یک مقاله پنج پاراگراف برای یک کلاس دبیرستانی اختصاص داده شده است ، احتمالاً بیشترین زمان را برای نوشتن صرف خواهید کرد. از طرف دیگر ، برای یک مقاله استدلالی در سطح دانشگاه ، قبل از شروع به نوشتن ، باید زمان بیشتری را صرف تحقیق درباره موضوع خود و توسعه یک بحث اصلی کنید.

آمادگی برای نوشتن مقاله

قبل از شروع به نوشتن ، باید مطمئن شوید که ایده روشنی از آنچه می خواهید بگویید و چگونه می خواهید آن را بیان کنید ، دارید. برای اطمینان از آمادگی ، می توانید چند مرحله کلیدی را دنبال کنید:

وظیفه خود را درک کنید: هدف این مقاله چیست؟ مدت و مهلت تعیین تکلیف چقدر است؟ آیا چیزی وجود دارد که باید با معلم یا استاد خود توضیح دهید؟
تعریف یک موضوع: اگر اجازه دارید موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید ، سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که قبلاً کمی درباره آن می دانید و مورد توجه شما خواهد بود.
تحقیقات خود را انجام دهید: منابع اولیه و ثانویه را بخوانید و یادداشت برداری کنید تا به شما در تعیین موقعیت و زاویه خود در مورد موضوع کمک کند. شما از این موارد به عنوان مدرکی برای امتیازات خود استفاده خواهید کرد.
یک پایان نامه ارائه دهید: پایان نامه یا بحث اصلی است که می خواهید مطرح کنید. یک پایان نامه واضح برای یک مقاله متمرکز ضروری است – هنگام نوشتن باید به آن مراجعه کنید.
ایجاد یک طرح کلی: ساختار خشن مقاله خود را در یک طرح کلی ترسیم کنید. این کار شروع به نوشتن را آسان تر می کند و شما را در مسیر پیشرو نگه می دارد.

هنگامی که ایده روشنی از آنچه می خواهید در مورد آن بحث کنید ، به چه ترتیب و از چه شواهدی استفاده کنید ، آماده شروع به نوشتن هستید.

نوشتن مقدمه

مقدمه لحن مقاله شما را تعیین می کند. این باید علاقه خواننده را به خود جلب کند و آنچه را که باید انتظار داشته باشد به او اطلاع دهد. مقدمه به طور کلی 10 تا 20 درصد متن را شامل می شود.

1. خواننده خود را قلاب کنید

اولین جمله مقدمه باید علاقه و کنجکاوی خواننده را برانگیزد. گاهی به این جمله قلاب می گویند. این ممکن است یک سوال جذاب ، یک واقعیت شگفت انگیز یا یک جمله جسورانه باشد که بر ارتباط موضوع تأکید می کند.

فرض کنید ما در حال نوشتن مقاله ای در مورد توسعه خط بریل (سیستم خواندن و نوشتن با نقاط برجسته که توسط افراد کم بینا استفاده می شود) هستیم. قلاب ما می تواند بیانیه قوی در مورد موضوع ارائه دهد:

اختراع بریل نقطه عطفی بزرگ در تاریخ ناتوانی بود.

2. پیش زمینه ای در مورد موضوع خود ارائه دهید

در مرحله بعد ، ارائه زمینه ای که به خواننده شما در درک استدلال شما کمک کند ، بسیار مهم است. این ممکن است شامل ارائه اطلاعات پیشین ، ارائه مروری بر کارهای مهم دانشگاهی یا بحث در مورد موضوع و توضیح شرایط دشوار باشد. در مقدمه جزئیات زیادی ارائه ندهید – می توانید در متن مقاله خود بیشتر توضیح دهید.

3. ارائه بیانیه پایان نامه

در مرحله بعد ، شما باید بیانیه پایان نامه خود را – استدلال اصلی ای که قرار است مطرح کنید – فرمول بندی کنید. بیانیه پایان نامه تمرکز را ارائه می دهد و موقعیت شما را در مورد موضوع نشان می دهد. معمولاً یک یا دو جمله است. بیانیه پایان نامه برای مقاله ما در مورد بریل می تواند به این شکل باشد:

بریل به عنوان اولین سیستم نوشتاری که برای نیازهای افراد نابینا طراحی شده بود ، ابزار جدیدی برای دسترسی بود. این نه تنها مزایای عملی ارائه می دهد ، بلکه به تغییر وضعیت فرهنگی نابینایی نیز کمک می کند.

4. ساختار را ترسیم کنید

در مقالات طولانی تر ، می توانید مقدمه را با توضیح مختصر آنچه در هر قسمت از مقاله پوشش داده می شود ، به پایان برسانید. این کار خواننده را از طریق ساختار شما راهنمایی می کند و پیش نمایشی از چگونگی توسعه استدلال شما ارائه می دهد.

نوشتن متن اصلی

بدنه مقاله دانشگاه شما جایی است که استدلال های خود را برای حمایت از پایان نامه خود ارائه می دهید ، شواهد ارائه می دهید و ایده های خود را توسعه می دهید. هدف آن ارائه ، تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات و منابعی است که برای حمایت از استدلال خود جمع آوری کرده اید.

طول متن بدن

طول بدن بستگی به نوع مقاله دارد. به طور متوسط ​​، بدن 60 تا 80 درصد مقاله شما را شامل می شود. برای مقاله مقطع دبیرستان ، این فقط می تواند سه پاراگراف باشد ، اما برای مقاله 6000 کلمه ای برای مقطع کارشناسی ارشد ، بدن می تواند 8 تا 10 صفحه را شامل شود.

ساختار پاراگراف

برای اینکه مقاله شما ساختار واضحی داشته باشد ، مهم است که آن را در پاراگراف ها سازماندهی کنید. هر پاراگراف باید حول یک نکته یا ایده اصلی متمرکز شود.

این ایده در یک جمله موضوعی مطرح می شود. جمله موضوعی به طور کلی باید از پاراگراف قبلی منتهی شود و نکته ای را که در این پاراگراف ذکر می شود معرفی کند.

از کلمات انتقال می توان برای ایجاد ارتباط واضح بین جملات استفاده کرد.

پس از جمله موضوع ، شواهدی مانند داده ها ، مثالها یا نقل قول ها از منابع مربوطه ارائه دهید. حتماً شواهد را تفسیر و توضیح دهید و نشان دهید که چگونه به توسعه استدلال کلی شما کمک می کند.

نمونه هایی از مقدمه مقالات

نوشتن نتیجه گیری

نتیجه گیری آخرین پاراگراف مقاله است. به طور کلی نباید بیشتر از 10 تا 15 درصد متن را اشغال کند. نتیجه گیری قوی مقاله:

به پایان نامه شما برمی گردد
نکات اصلی شما را به هم گره می زند
نشان می دهد که چرا بحث شما اهمیت دارد

یک نتیجه گیری عالی باید با یک جمله به یاد ماندنی یا تأثیرگذار به پایان برسد که خواننده را با تأثیر نهایی قوی روبرو کند.

آنچه نباید در نتیجه گیری وارد کرد

برای اینکه نتیجه گیری مقاله دانشگاه شما تا حد ممکن قوی باشد ، باید از چند نکته اجتناب کنید. رایج ترین اشتباهات عبارتند از:

از جمله استدلال یا شواهد جدید
تضعیف استدلال های خود (به عنوان مثال “این تنها یک رویکرد از بسیاری است”)
استفاده از عبارات پایانی مانند “خلاصه کردن …” یا “در پایان …”
نمونه ای از نتیجه گیری مقاله

خط بریل راه را برای تغییرات فرهنگی چشمگیر در نحوه برخورد با نابینایان و فرصت های در اختیار آنها هموار کرد. نوآوری لوئیس بریل تصور مجدد سیستم های خواندن موجود از دیدگاه کور بود و موفقیت این اختراع مستلزم آن بود که معلمان بینا به جای عکس آن با واقعیت دانش آموزان خود سازگار شوند. از این نظر ، خط بریل به ایجاد تغییرات گسترده اجتماعی در وضعیت نابینایی کمک کرد. ابزارهای دسترسی جدید مزایای عملی را برای کسانی که به آنها نیاز دارند ارائه می دهند ، اما همچنین می توانند دیدگاه ها و نگرش های کسانی را که به آنها نیاز ندارند تغییر دهند.

منبع برای مطالعات بیشتر:

https://www.scribbr.com/category/academic-essay/

دانشجویان محترم به منظور دریافت خدمات مشاوره پایان نامه بخصوص در حوزه مقاله دانشگاه با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با ما
شماره تماس: 02188252497

دیدگاهتان را بنویسید

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.