...

طول زمان پایان نامه چقدر است؟ راهنمای جامع

طول زمان پایان نامه چقدر است؟

آیا مدرک دکتری خود را شروع کرده اید؟ هنوز؟ و اکنون تعجب می کنید که برای نوشتن پایان نامه چه چیزی لازم است. قرار است چقدر طول بکشد؟ چقدر زمان برای تکمیل آن نیاز دارید؟ بهترین روش برای نزدیک شدن به پایان نامه چیست؟ بیایید سعی کنیم به رایج ترین سوالات مرتبط با تحقیقات دانشگاهی در مورد یک برنامه دکتری پاسخ دهیم. خدمات نگارش پایان نامه ما به شما کمک می کند تا همه چیز را مشخص کنید.

پایان نامه باید چقدر طول بکشد؟

پاسخ مشخصی برای سال وجود ندارد. عوامل متعددی طول مقاله را تعیین می کنند. اول از همه ، این رشته دکتری است. مقالات در علوم انسانی طولانی تر از علوم هستند. ثانیاً ، این دستورالعمل های نهادی است. دانشگاه ها و مدارس انگیزه ها و چشم اندازهای خود را دارند. و مطالعه همه کتابهای راهنمای موجود بسیار حیاتی است. همچنین ممکن است یک عضو کمیته به شما اختصاص داده شود که توصیه ها و بینش های مفیدی در مورد کار شما ارائه دهد. همه اینها تصویری را با الزامات و انتظارات در ذهن شما ایجاد می کند. بنابراین ، ساختار کار و سازماندهی ایده ها برای شما آسان تر خواهد بود.

انواع پایان نامه؟

عامل مهم دیگر نوع پایان نامه است. انتخاب آن بستگی به روشی دارد که دانش آموز قصد دارد در مورد موضوع مورد نظر تحقیق کند. در اینجا رایج ترین انواع و توضیحات مختصر آنها آمده است:

1. پایان نامه تجربی

پایان نامه های تجربی آنهایی هستند که بر مطالعات عملی / عملی تکیه می کنند. یافته های تحقیق بر اساس آزمایش ، نظرسنجی ، تحقیق انجام شده توسط یک دانشجوی کارشناسی ارشد است. به عنوان مثال ، ممکن است یک نظرسنجی در خانه سالمندان با هدف تعیین تأثیر برخی فعالیتهای سرگرم کننده بر روی ساکنان انجام شود.

2. پایان نامه غیر تجربی

پایان نامه های غیر تجربی یا نظری آنهایی هستند که شامل تجزیه و تحلیل تحقیقات موجود ، نقد و بررسی مجدد آن می شوند. به عبارت دیگر ، یکی جمع آوری منابع اولیه و ثانویه ، ارزیابی و تفسیر آنها است ، به عنوان مثال ، برخی از آثار ادبی ، تفسیر آن و نظریه هایی که می توان در مورد آن به کار برد.

3. پایان نامه روایی

پایان نامه های روایی (کمترین نوع) آنهایی هستند که بر اطلاعاتی که از آزمایش به دست آمده در قالب یک داستان تکیه می کنند ، تکیه می کنند. این می تواند یک آزمایش آزمایشگاهی باشد که با تهیه آن و انجام آن تا تجزیه و تحلیل نهایی با جزئیات شرح داده شده است.

اجزای پایان نامه چیست؟

قبل از شروع پایان نامه، لازم است همه چیز را برنامه ریزی کنید. یک دانشجوی کارشناسی ارشد باید درک کند که یک پایان نامه دارای چه بخشها یا فصل هایی است که زمان و تلاش آنها را تقسیم می کند. علاوه بر این، برخی از قسمتها باید ابتدا نوشته شوند و نمی توان آنها را آخرین نوشت و برعکس. بنابراین، آماده سازی بسیار مهم است.

حتی اگر اجزای پایان نامه ممکن است متفاوت باشد ، اصلی ترین آنها یکسان هستند. و آنها به شرح زیر است:

پیشنهاد
خلاصه
معرفی
بررسی ادبیات
روش شناسی
نتایج
بحث
میانگین طول پایان نامه چقدر است؟ طول مشترک هر قسمت

اجازه دهید اجزای اصلی پایان نامه و طول تقریبی آنها را در نظر بگیریم. مجدداً ، هیچ محدودیت خاصی در اینجا وجود ندارد ، فقط تقریبی وجود دارد که به شما یک نمای کلی می دهد.

1. پروپوزال پایان نامه چقدر باید باشد؟

رساله نویسی با یک کار مقدماتی برای محدود کردن موضوع و انتخاب یک سوال تحقیقاتی خاص شروع می شود. همانطور که متوجه شدید ، برای شناسایی شکاف ها نیاز به تحقیق کامل در مورد موضوع است. به طور کلی ، این پیشنهاد شامل ، اما محدود به موارد زیر نیست: چکیده (100-350 کلمه) ، مقدمه / پیشینه (حداکثر 1 صفحه) ، بیان مشکل (حداکثر 1 صفحه) ، سوالات منطقی / تحقیق (حداکثر 1) صفحه) ، مرور ادبیات (حدود 7 صفحه) ، روش شناسی (حدود 3 صفحه) ، اهمیت / مفاهیم (1 صفحه) ، جدول زمانی (1 صفحه).

2. طول چکیده پایان نامه

قسمت اول پایان نامه به خودی خود یک چکیده است که توصیه می شود آخرین آن را بنویسید. این یک خلاصه مختصر از تحقیقات انجام شده برای اطلاع رسانی به خوانندگان در مورد اهداف و نتایج است. به عنوان یک قاعده ، یک محدودیت دقیق کلمات وجود دارد که حدود 200-300 کلمه است.

3. مدت معرفی پایان نامه چقدر است؟

فصل بعدی مقدمه ای است که برخی از اطلاعات پیشینه را ارائه می دهد و ارتباط / اهمیت تحقیق را ارائه می دهد. وظیفه اصلی در اینجا شناسایی مشکلات و شکاف ها ، تدوین سوالات تحقیق است. مقدمه معمولاً 10 of از کل کلمات کاغذی را می گیرد. بنابراین ، طول متوسط ​​آن حدود 15 صفحه است.

4. فصل مرور ادبیات رساله چقدر باید باشد؟

مرور ادبیات به دنبال ارائه یافته های تحقیق قبلی است. این به عنوان پایه ای برای کارهای بعدی شما عمل می کند. بررسی همه جزئیات بسیار مهم است. به طور متوسط ​​، طول این فصل 30 تا 40 صفحه است. اطلاعات بیشتری را در مورد مرور ادبیات بررسی کنید.

5. طول فصل روش شناسی رساله

مرحله بعدی توضیح رویکرد است

و کلیه روشهای مورد استفاده در تحقیق شما باید همه آنها را شرح دهید و نحوه استفاده از آنها را توجیه کنید. طول مورد انتظار حدود 10 صفحه است.

6. بخش نتایج رساله

پس از آن ، باید یافته های تحقیق (مانند نظرسنجی ، جداول ، مصاحبه ها و غیره) را ارائه دهید. همه آنها باید مرتبط باشند. این فصل احتمالاً حدود 5 of از کل کل کلمات یا حدود 7-8 صفحه را خواهد گرفت.

7. قسمت بحث رساله

در مرحله بعد ، باید یافته ها ، مفاهیم و محدودیت های آنها را تفسیر کنید. مهمترین قسمت کار است. به این ترتیب ، حدود 40 درصد کلمات را می گیرد.

8. نتیجه گیری رساله چقدر باید باشد؟

در نهایت ، شما باید کل تحقیق را در نتیجه گیری خلاصه کنید. حدود 5-7 درصد از کل کل کلمات را می گیرد. اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن نتیجه گیری و بحث در اینجا ارائه شده است.

نوشتن پایان نامه چقدر طول می کشد؟

از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مدت زمان مورد نیاز بستگی به سرعت و نحوه کار شما ، برخی عوامل خارجی (به عنوان مثال ترتیب مصاحبه برای آزمایش) ، در دسترس بودن و مشارکت شما دارد. به طور متوسط ​​، کل این روند حدود 18 ماه به طول می انجامد.

آیا می توانید در دو هفته رساله بنویسید؟

من نمی خواهم کسی را دلسرد کنم ، اما به نظر می رسد این کار غیرممکن است. هیچ تحقیق کاملی نمی تواند به این سرعت انجام شود مگر اینکه زمین را از قبل پوشش داده باشید و تنها چیزی که باقی می ماند این است که آن را روی کاغذ بیاورید. به خاطر داشته باشید که این یک چالش بزرگ خواهد بود!

برای پایان نامه خود به کمک نیاز دارید؟

با این حال ، همیشه یک جایگزین برای شما وجود دارد. اگر زمان شما را تحت فشار قرار داد ، از نویسنده کمک بگیرید. متخصصان در زمینه های مختلف آماده هستند تا با دانش عمیق خود به چالش بپردازند.

بدون شک ، هر دانشجوی کارشناسی ارشد می تواند رساله بنویسد. فقط مسئله زمان و تلاش است. تمام مراحل را برنامه ریزی کنید ، کار خود را به طور موثر سازماندهی کنید و آماده کار سخت باشید. و یکی دو سال دیگر ، نتایج کار خود را خواهید دید.

منبع مقاله:
https://prothesiswriter.com/blog/how-long-is-a-dissertation

تماس با ما:
دانشجویان محترم به منظور مشاوره و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری خود با ما در تماس باشید. مشاوره اولیه کاملا رایگان می باشد:

تماس با ما
شماره تماس: 02188252497

دیدگاهتان را بنویسید

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.