راهنمای گام به گام مراحل نوشتن مقاله

راهنمای گام به گام مراحل نوشتن مقاله

نوشتن مقاله خوب دانشگاهی مستلزم برنامه ریزی ، پیش نویس و بازنگری موثر است.

روند نوشتن برای همه متفاوت به نظر می رسد ، اما پنج مرحله اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند زمان خود را هنگام نوشتن هر نوع متنی تنظیم کنید.

مرحله 1: پیش نویس

قبل از شروع به نوشتن ، باید دقیقاً در مورد چه چیزی بنویسید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

با موضوعی مطرح می شود

اگر برای انجام یک تکلیف باید موضوع خود را مطرح کنید ، به آنچه در کلاس پرداخته اید فکر کنید – آیا حوزه خاصی وجود دارد که شما را مجذوب ، علاقه مند یا حتی گیج کرده باشد؟ موضوعاتی که س youالات اضافی را برای شما به ارمغان آورد کاملاً عالی است ، زیرا اینها س سوالاتی است که می توانید در نوشتن خود بررسی کنید.

دامنه موضوعات شما بستگی به نوع متنی دارد که می نویسید – به عنوان مثال ، مقاله ، مقاله تحقیقی یا پایان نامه. چیزهای خیلی بلندپروازانه ای را انتخاب نکنید که بتوانید در تعداد کلمات به آن بپردازید ، یا آنقدر محدود باشید که بتوانید چیزهای زیادی برای گفتن پیدا کنید.

ایده خود را به یک بحث یا سوال خاص محدود کنید. به عنوان مثال ، یک موضوع مناسب برای یک مقاله ممکن است به این صورت محدود شود:

مرحله 2 محدود کردن یک موضوع

ادبیات قرن 19 رمان در دوره عاشقانه رمان های جین آستین موضوع تئاتر در پارک منسفیلد

مقاله خوب دانشگاهی مستلزم برنامه ریزی ، پیش نویس و بازنگری موثر است.

روند نوشتن مقاله برای همه متفاوت به نظر می رسد ، اما پنج مرحله اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند زمان خود را هنگام نوشتن هر نوع متنی تنظیم کنید.

نمونه های بیشتر

مرحله 3: نوشتن اولین پیش نویس

وقتی ایده روشنی از ساختار خود پیدا کردید ، زمان آن فرا رسیده است که یک پیش نویس کامل تهیه کنید.

این فرایند می تواند کاملاً غیر خطی باشد. به عنوان مثال ، منطقی است که نوشتن را با قسمت اصلی متن شروع کنید و مقدمه را بعداً ذخیره کنید ، هنگامی که ایده واضح تری از متنی که معرفی می کنید دارید.

برای ایجاد ساختار به نوشتار خود ، از طرح کلی خود به عنوان یک چارچوب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر پاراگراف دارای تمرکز اصلی مشخصی است که به بحث کلی شما مربوط می شود.

برای مشاهده نحوه ساخت پاراگراف ، روی قسمت هایی از مثال ، از مقاله تجزیه و تحلیل ادبی در پارک منسفیلد ، حرکت کنید.

مثال یک پاراگراف

شخصیت خانم نوریس نمونه دیگری از عملکرد اخلاق در پارک منسفیلد را ارائه می دهد. در اوایل رمان ، او با واژه های تند توصیف می شود که می داند “چگونه آزادی را به دیگران تحمیل کند: اما عشق او به پول با عشق او به کارگردانی برابر بود” (ص 7). این دورویی با خودخواهی او به عنوان “لیبرال ترین خواهر و عمه جهان” دخالت نمی کند (ص 7). خانم نوریس شدیداً نگران ظاهر شدن در امور خیریه است ، اما حاضر نیست برای این کار فداکاری شخصی انجام دهد. در عوض ، او اقدامات خیریه دیگران را به صورت مرحله ای اداره می کند و هرگز تصدیق نمی کند که برنامه های او زمان و پول خود را به خطر نمی اندازد. به این ترتیب ، آستین مجدداً شخصیتی را به ما نشان می دهد که رفتار اخلاقی او اساساً یک عملکرد است – که برای او هدف از انجام کار خوب کمتر از هدف خوب به نظر رسیدن است.

وقتی روی موضوعی متفاوت حرکت می کنید ، یک پاراگراف جدید شروع کنید. از کلمات و عبارات گذار مناسب برای نشان دادن ارتباط بین ایده های خود استفاده کنید.

هدف در این مرحله تکمیل پیش نویس است ، نه اینکه همه چیز را در ادامه کار بی نقص کنید. هنگامی که یک پیش نویس کامل در پیش دارید ، تصور واضح تری از محل مورد نیاز برای بهبود خواهید داشت.

اولین پیش نویس مهلت را به خود اختصاص دهید که مدت زمان معقولی برای بازبینی ، ویرایش و تصحیح قبل از مهلت نهایی به شما می دهد. برای یک متن طولانی تر مانند پایان نامه ، شما و استاد راهنمای خود ممکن است در مورد مهلت فصل های جداگانه توافق کنید.

مرحله 4: بازنویسی و بازنگری

اکنون وقت آن است که به اولین پیش نویس خود انتقادی نگاه کنید و زمینه های بالقوه ای را برای بهبود پیدا کنید. بازنویسی به معنی افزودن یا حذف محتوا است ، در حالی که تجدید نظر شامل ایجاد تغییر در ساختار و تنظیم مجدد استدلال ها است.

ارزیابی اولین پیش نویس

ممکن است نگاه عینی به نوشته خود سخت باشد. دیدگاه شما ممکن است دارای سوگیری مثبت یا منفی باشد – به ویژه اگر سعی کنید کار خود را بلافاصله پس از اتمام ارزیابی کنید.

بهتر است پس از اتمام اولین پیش نویس ، کار خود را حداقل برای یک یا دو روز تنها بگذارید. پس از استراحت برگردید تا با چشمانی تازه آن را ارزیابی کنید. چیزهایی را تشخیص می دهید که در غیر این صورت نداشتید.

هنگام ارزیابی نوشتار خود در این مرحله ، شما عمدتا به دنبال مسائل بزرگتری مانند تغییر در استدلال ها یا ساختار خود هستید. شروع با دغدغه های بزرگتر در وقت شما صرفه جویی می کند – هیچ فایده ای ندارد که گرامر چیزی را که به هر حال حذف می کنید کامل کنید.

در حال حاضر ، شما به دنبال موارد زیر هستید:

استدلالهای نامشخص یا غیر منطقی.
مناطقی که اطلاعات بهتر است به ترتیب متفاوت ارائه شود.
گذرگاهی که در آن به اطلاعات یا توضیحات اضافی نیاز است.
فرازهایی که به بحث کلی شما ربطی ندارد.

به عنوان مثال ، در مقاله ما در مورد پارک منسفیلد ، ممکن است متوجه شویم که این بحث با در نظر گرفتن مستقیم قهرمان داستان ، فانی پرایس ، قوی تر می شود و تصمیم می گیریم در پاراگراف 4 سعی کنیم فضایی برای این کار پیدا کنیم.

برای برخی از تکالیف ، بازخورد مربوط به اولین پیش نویس خود را از سرپرست یا همکار دریافت خواهید کرد. مطمئن باشید که به آنچه آنها به شما می گویند توجه زیادی داشته باشید ، زیرا توصیه های آنها معمولاً به شما این امکان را می دهد تا درک واضح تری از جنبه های متن خود داشته باشید.

بازنویسی و بازنگری

هنگامی که تصمیم گرفتید که در کجا نیاز به تغییرات است ، ابتدا تغییرات بزرگ را انجام دهید ، زیرا اینها به احتمال زیاد بر بقیه تأثیرات منفی می گذارد. بسته به نیاز متن شما ، این مرحله ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد تغییر در بحث کلی خود
  • مرتب سازی مجدد متن
  • برش بخش هایی از متن
  • افزودن متن جدید

می توانید بین نوشتن ، بازنویسی و تجدید نظر چندین بار جلو و عقب بروید تا یک پیش نویس نهایی راضی باشید.

به این فکر کنید که چه تغییراتی را می توانید واقعاً در زمان خود انجام دهید. اگر زمان کار شما کم شده است ، نمی خواهید متن خود را در نیمه راه نیمه بازنویسی قرار دهید ، بنابراین مهمترین تغییرات را در اولویت قرار دهید.

مرحله 5: ویرایش و تصحیح

ویرایش بر نگرانی های محلی مانند وضوح و ساختار جمله تمرکز می کند. تصحیح متن شامل خواندن دقیق متن برای حذف غلط املایی و اطمینان از قوام سبکی است.

ویرایش برای گرامر و وضوح

هنگام ویرایش ، می خواهید مطمئن شوید که متن شما واضح ، مختصر و از لحاظ دستوری صحیح است. شما به دنبال موارد زیر هستید:

در پیش نویس اولیه شما ، معمول است که به جملات زیادی برسید که فرمول بندی آنها ضعیف است. به طور انتقادی به جایی که می توان معنی شما را به شیوه ای موثر تر یا با کلمات کمتر منتقل کرد نگاه کنید و مراقب اشتباهات معمول ساختار جملات مانند جملات اجرا شده و قطعات جمله باشید:

نمونه ویرایش
سبک آستین اغلب طنز آمیز است ، شخصیت های او اغلب به عنوان “شوخ طبع” توصیف می شوند. اگرچه این امر در مورد پارک منسفیلد کمتر صادق است.
سبک آستین اغلب طنزآمیز است. شخصیت های او اغلب “شوخ طبع” توصیف می شوند ، اگرچه این در مورد منسفیلد پارک کمتر صادق است.

تصحیح اشتباهات کوچک و غلط املایی

هنگام تصحیح ، ابتدا به غلط املایی در متن خود توجه کنید:

از غلط املایی داخلی پردازشگر کلمه خود استفاده کنید ، اما انتظار نداشته باشید که 100 of مشکلات را در این راه پیدا کنید. متن خود را خط به خط بخوانید ، مراقب مناطق مشکل دار شده توسط نرم افزار باشید و همچنین در مورد مسائل دیگری که ممکن است از دست داده باشد.

به عنوان مثال ، در عبارت زیر متوجه چندین خطا می شویم:

نمونه تصحیح
شخصیت مری کرافوردز شخصیتی پیچیده است و روابط او با فانی و ادموند در طول رمان دچار چندین تغییر می شود.
شخصیت مری کرافورد شخصیت پیچیده ای است و روابط او با فانی و ادموند در طول رمان دچار دگرگونی های متعددی می شود.

تصحیح قوام سبکی

مسائل متعددی در نگارش دانشگاهی وجود دارد که می توانید بین چندین استاندارد مختلف یکی را انتخاب کنید. مثلا:

مگر اینکه راهنمایی خاصی در مورد این مسائل به شما داده شود ، این انتخاب شماست که استانداردها را رعایت کنید. نکته مهم این است که به طور مداوم از یک استاندارد برای هر موضوع پیروی کنید. به عنوان مثال ، از ترکیب املای امریکایی و انگلیسی در مقاله خود استفاده نکنید.

علاوه بر این ، احتمالاً راهنمای خاصی برای مسائل مربوط به قالب (نحوه ارائه متن شما در صفحه) و نقل قول ها (نحوه تأیید منابع خود) در اختیار شما قرار می گیرد. همیشه این دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.

سوالات متداول در مورد روند نوشتن مقاله

تفاوت بین بازبینی ، تصحیح و ویرایش چیست؟

بازبینی ، تصحیح و ویرایش مراحل مختلف فرآیند نگارش است.

تجدیدنظر تغییرات ساختاری و منطقی در متن شما ایجاد می کند – استدلال ها را دوباره تنظیم می کند و اطلاعات را مرتب می کند.
منظور از ویرایش ایجاد تغییرات محلی بیشتر در مواردی مانند ساختار جمله و عبارت است تا مطمئن شوید منظور شما به طور واضح و مختصر منتقل شده است.
تصحیح عبارت است از نگاه دقیق به متن ، خط به خط ، برای تشخیص هرگونه غلط املایی و مسائل با ثبات و تصحیح آنها.

چگونه می توانم در تصحیح بهتر شوم؟

این که آیا شما در حال انتشار یک وبلاگ ، ارسال یک مقاله تحقیقاتی ، یا حتی نوشتن یک ایمیل مهم هستید ، چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها برای اطمینان از خطا استفاده کنید:

استراحت کنید: کار خود را حداقل چند ساعت کنار بگذارید تا بتوانید با چشمانی تازه به آن نگاه کنید.
تصحیح یک نسخه چاپی: خیره شدن طولانی مدت به صفحه می تواند باعث خستگی شود – با یک قلم و کاغذ بنشینید تا نسخه نهایی را بررسی کنید.
از میانبرهای دیجیتالی استفاده کنید: به اشتباهات مکرر توجه کنید (به عنوان مثال ، غلط املایی یک کلمه خاص ، جابجایی بین انگلیسی ایالات متحده و انگلستان ، یا نوشتن ناهماهنگ یک عبارت) ، و از Find and Replace برای رفع آن در طول سند استفاده کنید.

اگر می خواهید مطمئن باشید که یک متن مهم عاری از خطا است ، ممکن است به جای آن یک سرویس تصحیح حرفه ای انتخاب کنید.

منبع:

https://www.scribbr.com/academic-writing/writing-process/

دانشجویان محترم به منظور دریافت خدمات مشاوره پایان نامه با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با ما
شماره تماس: 02188252497

دیدگاهتان را بنویسید