...

ارتقای اعتماد به نفس برای انجام و دفاع پایان نامه دکتری

آیا می توانید اعتماد به نفس خود را برای اتمام دوره و دفاع پایان نامه دکتری افزایش دهید؟

آیا تعجب می کنید که حتی ممکن است دکترای خود را به پایان برسانید؟

پایان نامه دکتری و اعتماد بنفس: شلی با آه به من گفت: “من قبلاً شروع به بررسی برخی مشاغل غیر دکتری کرده ام.” من فقط با ناباوری گوش دادم.

پس از هفت سال گذراندن دوره دکتری در یکی از بهترین برنامه های دکتری در ایالات متحده ، شلی می خواست ترک کند.

درست است ، او دو سال گذشته سواری سختی داشته است. بین مجبور شدن به مرخصی پزشکی به دلیل بیماری روانی*و پروژه ای که بن بست به نظر می رسید ، او احساس می کرد که استعفا از شغل غیر دکتری به او آرامش می دهد. (*در صورت بروز علائم بیماری روانی ، لطفاً به متخصص بهداشت مراجعه کنید. این مقاله جایگزین توصیه های پزشکی نیست).

با این حال ، کمتر از شش ماه پس از صلح با ترک برنامه دکتری ، شلی با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کرد.

چگونه شلی از تقریباً ترک تحصیل به توسعه اعتماد به نفس در شش ماه آخر دوره دکتری خود رسید؟

“حتي مادر شوهرم براي حضور در دفاع من به پرواز در مي آيد.” او پس از تعيين دفاع خود به من گفت: “او از علم چیزی نمی داند ، اما می خواهد آنجا باشد. سعی کردم از آمدن با او صحبت کنم! ” شلی در حالی که تصور می کرد مادرشوهرش در حال گذراندن 45 دقیقه سخنرانی درباره تولید مثل غیرجنسی در قارچ ها است ، می خندد.

دگرگونی شلی از باور نکردن اینکه می توان دکتری خود را به پایان رساند ، به دفاع موفق با لبخند جادویی نبود.

در طول شش ماه آخر دکترای خود ، شلی هیچ اطلاعات اضافی جمع آوری نکرد. در عوض ، او تاریخی را که قبلاً جمع آوری کرده بود در یک پایان نامه منسجم جمع کرد.

شگفت انگیزترین بخش این سفر برای شلی این بود که مدت زمانی که او برای نوشتن صرف می کرد بسیار کمتر از آنچه او انتظار داشت بود. او بیشتر وقت خود را از نظر ذهنی برای جلسات نویسندگی و جلسات با کمیته خود آماده می کرد. سوالاتی مانند:

  • کمیته من در مورد ناقص بودن این مجموعه داده ها چه خواهد گفت؟
  • آیا باید این دو فصل را در یک قسمت ترکیب کنم ، زیرا احساس نمی کنم اطلاعات کافی در آنجا وجود دارد؟
  • اعضای کمیته من معمولاً مخالف هستند ، برای کمک به کدامیک مراجعه کنم؟

مدام در ذهنش می گذشت.

هنگامی که شلی با داده های موجود خود صلح کرد و به توانایی خود در نگارش منسجم اطمینان داشت ، قطعات پایان نامه او سر جای خود قرار گرفت و او آن را زودتر از آنچه انتظار داشت ارائه کرد!

 

چگونه می توانید اعتماد به نفس ایجاد کنید؟

به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد ، وقتی به یک فرد “مطمئن” فکر می کردم ، شخصی را تصور کردم که 100 of از خود مطمئن است. من تصور می کردم که افراد با اعتماد به نفس شک ندارند و همه پاسخ ها را می دانند.

اگر تعریف شما از یک فرد “مطمئن” مشابه است ، من یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما دارم.

خبر بد این است که در بیش از 10 سال کار من با دانشجویان دکتری (که بسیاری از آنها متخصصان موفق در دانشگاه و صنعت شدند) ، من هیچکس را ندیده ام که به خود شک نداشته باشد.

حتی متخصصان موفق سطح دکترا اعتراف می کنند که در طول دوره دکتری خود همیشه اعتماد به نفس نداشته اند.

خبر خوب این است که “نوع” اعتماد به نفس که منجر به موفقیت در تحصیلات تکمیلی می شود هیچ ارتباطی با چنین پیش بینی های ظاهری اعتماد ندارد.

نوعی اعتماد به نفس که به دانشجویان دکتری کمک کرد از “من هرگز به پایان نمی رسانم” به “من زودتر از آنچه تصور می کردم تمام شد” همه چیز در مورد تغییر دیدگاه آنها در مورد پایان نامه های آنها بود.

به عنوان مثال ، شلی از تصور اینکه مجموعه داده هایش ناقص است ، به راهی برای جمع آوری منسجم آن پی برد. او همچنین راهی برای آرام کردن ذهن خود در حین نوشتن پیدا کرد تا بتواند در یک روز بیشتر بنویسد.

شلی توانست دکتری خود را به پایان برساند ، هرچند که می دانست تمام پاسخ ها را ندارد و در طول راه دچار شک و تردید است.

تقریباً انگار یک “سوئیچ” روشن شده بود که به او اجازه می داد آنچه را که در حال حاضر داشت به پایان برساند.

وقتی به خود اعتماد دارید ، این بدان معنا نیست که همه پاسخ ها را دارید. این بدان معناست که شما به توانایی خود در حل مسائل اطمینان دارید.

شلی نمی دانست چگونه قطعات پایان نامه خود را جمع می کند. بین مرخصی پزشکی و موانع هنگام جمع آوری اطلاعات ، تحقیقات او ناهماهنگ به نظر می رسید. جای تعجب نیست که او فقط با فکر نوشتن همه چیز حالت تهوع پیدا کرد!

چگونه شلی توانست پایان نامه خود را با وجود این که امکان پذیر نیست ، جمع کند؟

در گذشته ، شلی مطمئن نبود که چه چیزی به او در ایجاد این “تغییر” کمک کرده است.

به عنوان یک ناظر خارجی ، متوجه شدم که بعد از هر تغییر مثبتی که او ایجاد می کند ، دیدگاه شلی تغییر می کند.

ابتدا ، شلی تصمیم گرفت با کدام یک از اعضای کمیته راحت تر صحبت کند. هر زمان که او س questionsالی داشت یا پیش نویس ای برای بررسی داشت ، به او مراجعه می کرد. این جابجایی کوچک هنگام نوشتن خیال او را راحت کرد و در ویرایش جسورتر بود.

دوم ، شلی با داده هایی که داشت صلح کرد. کامل نبود ، اما پایان نامه چه کسی کامل است؟ (اشاره: من کسی را نمی شناسم) شلی به جای این که خودش را به خاطر حفره های موجود در مجموعه داده اش مورد ضرب و شتم قرار دهد ، داده هایی را که در حال حاضر داشت به بهترین شکل نشان داد. او نتایج خود را نوشت و آنچه می توانست از آن نتیجه بگیرد.

در مورد شکاف در مجموعه داده های او چطور؟ شلی مانند همه دانشجویان فارغ التحصیل قبل از خود ، شکاف های موجود در تحقیقات خود را به عنوان زمینه های تحقیق بیشتر بیان کرد.

با ایجاد این تغییرات در ذهنیت خود ، شلی در جلسه کمیته بعدی خود احساس اطمینان بیشتری کرد.

از آنجا که شلی اعتماد به نفس بیشتری داشت ، کمیته او نیز اعتماد بیشتری به او داشت. (آخرین جمله را دوباره بخوانید)

آیا تا به حال نا امید شده اید که کسی به شما اعتماد نداشته باشد؟

افراد دیگر فقط می توانند به همان اندازه به شما اعتماد داشته باشند

این خبر خوبی است (با افزایش اعتماد به نفس ، دیگران به شما اطمینان بیشتری دارند) ، اما ترسناک است: چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید؟

چگونه می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و دفاع پایان نامه دکتری را به پایان برسانید؟

داستان شلی به زیبایی نشان می دهد که از طریق تغییرات کوچک است که می توانید به تدریج اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. هر تغییر کوچکی که انجام می دهید (به عنوان مثال: نوشتن فقط 15 دقیقه اضافی در روز ، به اشتراک گذاشتن پیش نویس خود با دیگران ، ارائه تحقیقات خود در یک دیدگاه مثبت) به شما کمک می کند تا گام هایی رو به جلو بردارید. به نوبه خود ، این حرکت رو به جلو اثبات می کند که شما رو به جلو حرکت می کنید و هر روز به سمت هدف خود نزدیک می شوید.

هنگامی که قدم های ثابتی بر می دارید (صرف نظر از این که این مراحل چقدر بزرگ یا کوچک هستند) ، احساس خواهید کرد که به هدف خود نزدیک می شوید. وقتی احساس می کنید که هدف شما در دسترس است ، به طور خودکار احساس اطمینان بیشتری می کنید که واقعاً می توانید به آن برسید!

برای بسیاری از دانش آموزان ، تغییر از “من هرگز به پایان نمی رسانم” به “من خودم را در حال اتمام می بینم” عطف تجربه تحصیلات تکمیلی آنها است.

در نتیجه اعتقاد به اینکه امکان دارد آنها را به پایان برسانند ، این دانش آموزان احساس بهتری دارند ، بهتر کار می کنند و گاهی زودتر از آنچه انتظار داشتند به پایان می رسانند!

آیا تا به حال آن تجربه را داشته اید که چیزی را سریعتر از آنچه انتظار داشتید بنویسید؟ یا اینکه در یک زمان معین بیشتر از آنچه فکر می کردید نوشتید؟

هنگامی که این تغییرات کوچک را در اعتماد به نفس خود دارید ، این تجربیات “جریان” می تواند بیشتر برای شما رخ دهد!

در واقع ، شما می توانید بر یکی از رایج ترین مشکلات دانشجویان دکتری غلبه کنید: احساس اعتماد به نفس کمتر از قبل از شروع دکترا!

وقتی به شلی فکر می کنم ، به یاد می آورم که اکثر ما نمی دانیم چقدر در حال حاضر می دانیم. ما به خود اعتبار کافی نمی دهیم به این فکر کنید که برای شروع تحصیلات تکمیلی چقدر کار می کنید. به محض اینکه تشخیص دهید که تا کجا پیش رفته اید ، برداشتن یک قدم به جلو ، و سپس گام دیگر ، قابل کنترل به نظر می رسد. اینگونه است که شما گام به گام اعتماد به نفس خود را تقویت می کنید ، تا اینکه سرانجام به مقصد خود برسید!

 

منبع مقاله:
https://finishyourthesis.com/confidence-to-finish-your-phd/

تماس با ما:
دانشجویان محترم به منظور مشاوره و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دفاع پایان نامه دکتری خود با ما در تماس باشید. مشاوره اولیه کاملا رایگان می باشد:

تماس با ما
شماره تماس: 02188252497

دیدگاهتان را بنویسید

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.